EDICIÓ D’UN NOU CATECISME EN VALENCIÀ.

Tenim una bona notícia per a les nostres parròquies: la publicació d’un nou catecisme per a infants, editat en la nostra llengua. Es tracta de la versió valenciana del catecisme de Vicente Miguélez existent fins ara en la seua versió original castellana. Editorial San Pablo s’ha decidit a editar en valencià els volums 1 i 2, “Jesús ens estima” i “Amb Jesús i en la seua Església”, junt a les seues respectives Guies del Catequista.

Fins ara, estos textos, en la versió castellana, han sigut els més usats en la formació catequètica dels xiquets i xiquetes a les parròquies de la diòcesi d’Oriola-Alacant. La nova versió valenciana ofereix totes les garanties perquè ha estat feta amb la supervisió del propi autor, Miguélez (prevere diocesà d’eixe bisbat), i amb la col.laboració de lingüístes “creients”, és a dir, filòlegs coneixedors del llenguatge religiós, bíblic i litúrgic en valencià. Però també han intervingut catequistes ja experimentades en fer la catequesi infantil en valencià. La Comissió diocesana de Cultura d’Oriola-Alacant no ha estat aliena a esta iniciativa que, si bé és estrictament editorial, no hi deixa de participar la voluntat de la diòcesi d’oferir instruments per a la formació en la fe a tots els grups i sensibilitats de la nostra societat, i en eixa línia no podien faltar textos catequètics en valencià.

La publicació d’estos dos volums, amb les Guies corresponents, ve a ampliar l’escassa oferta existent fins ara en material catequètic en valencià. Fins ara només hi havia els tres volums del Catecisme d’iniciació. Procés continuat de catequesi i iniciació, publicats l’any 1995 per la Delegació Diocesana de Catequesi del bisbat de Sogorb-Castelló, que ara mateix és pràcticament introbable. En algunes parròquies s’ha funcionat a base de fotocòpies de textos exhaurits, o bé amb edicions provinents de Catalunya.
Les llibreries tenen les llibres del nou catecisme disponibles des d’ara mateix, i poden ser ja usats en el present curs. Els rectors, a les seues parròquies tenen l’ocasió d’animar el treball valuosíssim dels i les responsables de la catequesi feta en la nostra llengua, i els laics, ocassió per a demanar la catequesi en valencià per als seus fills.